dansk
zoomstory sætter medarbejderne i centrum ved at udvikle og gennemføre en kampagne, hvor medarbejderne skaber deres egne autentiske film. Kampagnen har fire faser.
• zoomstory og Halsnæs Kommune afholder en casting event for alle medarbejdere.
• zoomstory interviewer udvalgte medarbejdere. De fortæller personlige historier fra deres job, og skaber historierne om til film på en workshop.
• Interview, film og optagelser fra work-shoppen bliver bearbejdet af zoomstory til tre korte film om at være Kærlig, faglig og sej.
• Filmene bliver vist ved en intern filmpremiere på rådhuset. Filmene bliver lagt på kommunens hjemmeside, og bliver vist i sjællandske biografer som reklamefilm i stort format.
Formål
Med sloganet “Sundhed og Pleje - job for de Kærlige og Seje” vil Halsnæs kommune involverer medarbejdere fra sundhed- og plejesektoren i en brugerdreven og oplevelsesbaseret branding kampagne, der fastholder nuværende medarbejdere og rekrutterer nye.
Resultater
• Med kampagnen rykker Halsnæs Kommune positivt ved medarbejdernes fælles faglige stolthed, og formidler den til omverdenen.
• Kampagnen har stor troværdighed, fordi medarbejderne selv fortæller og formidler deres egne historier.
• Medarbejderne får gennem deres deltagelse ejerskab til kampagnen, og bliver også i hverdagen dens ambassadører.
• Halsnæs kommune har i dag ingen problemer med at fastholde og tiltrække medarbejdere til områderne sundhed og pleje.
Halsnæs Kommune fastholder og rekrutterer medarbejdere med en brugerdreven branding kampagne. Se medarbejdernes film. Læs artikel. Se foto af medarbejdere, der skaber deres egne film om at være kærlig, sej og faglig på jobbet her på siden.