dansk
Græsted Gilleleje Kommune - zoomstory designer og udfører en kampagne hvor 40 børn og unge fra Græsted Gilleleje kommunikerer kommunens børn- og ungepolitik via deres egne brugerdrevne filmfortællinger.
Værktøjer
• zoomstory og Græsted Gilleleje Kommune arrangerer en informations- og casting event for børn, unge og deres forældre.
• zoomstory afholder fire filmdage sammen med 40 børn og unge i alderen 10 og 15 år. Her producerer deltagerne deres egne børn- og ungefilm.
• zoomstory producerer en dokumentarfilm om filmdagene.
• zoomstory producerer en DVD i 1500 eksemplarer der indeholder de unges egne film og zoomstory dokumentarfilm. DVD’en bliver vist for og omdelt til alle børn og unge på 4.- 10. klassetrin i kommunen.
• zoomstory arrangerer sammen med børn- og ungeforvaltningen en premiereevnet på Esrum Kloster.
• zoomstory planlægger og gennemfører kampagnens pressestrategi.
Formål
Med kampagnen “Mig og GGK” ønsker Græsted Gilleleje at kommunikerer kommunens børn- og unge politik i øjenhøjde med børn og unge, og samtidig gøre opmærksom på kommunens politik til målgrupper både i og udenfor kommunen.
Resultater
• Med kampagnen får Kommunen 40 børn- og ungeambassadører for kommunens børn- og ungepolitik.
• Kampagnen sikrer at børn- og ungepolitiken bliver kommunikeret til børn- og unge.
•Kampagnen skaber stor opmærksomhed om børne- ungepolitiken i lokale og regionale medier.
• Kampagnen sikrer at Græsted Gilleleje får stor opbakning til deres børn- og ungepolitik ved kommunesammenlægningen.