dansk

Græsted Gilleleje Kommune - zoomstory designer og udfører en kampagne hvor 40 børn og unge fra Græsted Gilleleje kommunikerer kommunens børn- og ungepolitik via deres egne brugerdrevne filmfortællinger.

                    


                       Indslag 
                       TV-Lorry

Værktøjer

  1. zoomstory og Græsted Gilleleje Kommune arrangerer en informations- og casting event for børn, unge og deres forældre.

  2. zoomstory afholder fire filmdage sammen med 40 børn og unge i alderen 10 og 15 år. Her producerer deltagerne deres egne børn- og ungefilm.

  3. zoomstory producerer en dokumentarfilm om filmdagene.

  4. zoomstory producerer en DVD i 1500 eksemplarer der indeholder de unges egne film og zoomstory dokumentarfilm. DVD’en bliver vist for og omdelt til alle børn og unge på 4.- 10. klassetrin i kommunen.

  5. zoomstory arrangerer sammen med børn- og ungeforvaltningen en premiereevnet på Esrum Kloster.

  6. zoomstory planlægger og gennemfører kampagnens pressestrategi.

Formål

Med kampagnen “Mig og GGK” ønsker Græsted Gilleleje at kommunikerer kommunens børn- og unge politik i øjenhøjde med børn og unge, og samtidig gøre opmærksom på kommunens politik til målgrupper både i og udenfor kommunen. 

Resultater

  1. Med kampagnen får Kommunen 40 børn- og ungeambassadører for kommunens børn- og ungepolitik.

  2. Kampagnen sikrer at børn- og ungepolitiken bliver kommunikeret til børn- og unge.

  3. Kampagnen skaber stor opmærksomhed om børne- ungepolitiken i lokale og regionale medier.

  4. Kampagnen sikrer at Græsted Gilleleje får stor opbakning til deres børn- og ungepolitik ved kommunesammenlægningen.

Presseklip

Folkeskolen

Frederiksborg Amts Avis

Ugeposten filmworkshop

Ugeposten premiere

TV-2 Lorry